تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
دانلود کتاب صوتی شعله ی طور – عبدالحسین زرین کوب
  • بازدید : (338)

دانلود کتاب صوتی شعله ی طور – عبدالحسین زرین کوب

 

 

  • نويسنده: دکتر عبدالحسین زرین کوب
  • راوي:فرید حامد

 

Sholeye Tur 198x300 دانلود کتاب صوتی شعله ی طور   عبدالحسین زرین کوب

 

با اجرای بسیار زیبای فرید حامد

 

در این کتاب،‌ زندگی و اندیشه های عارف بزرگ «حسین بن منصور حلاج» شرح، و اشعار او نقد و ارزیابی شده است. کتاب در عین مستند بودن خود، ساختاری داستان گونه داشته و از نثری روان و زیبا برخوردار است. ابوالمغیث عبدالله بن احمد بن ابی طاهر مشهور به حسین بن منصور حلاج (کنیه: ابوالمغیث) از معروف‏ترین عرفا و شاعران قرن سوم هـ. ق. بوده‌است. او در ۲۴۴ هجری به دنیا آمد. به خاطر عقایدش عده‌ای از علمای وقت آموزه‌هایش را مصداق کفرگویی دانسته، او را تکفیر کردند. ابن داوود اصفهانی، قاضی شرع بغداد به دستور ابوالفضل جعفر مقتدر، خلیفه عباسی حکم اعدامش را صادر کرد. در سال ۲۹۸ ه. ق برابر با ۹۲۲ میلادی، به جرم «کُفرگویی و الحاد» در ملاعام به دار آویخته شد. گُماشتگان مقتدر، او را پس از شکنجه و تازیانه، به دار آویختند، سپس سلاخی‌اش کردند و دست و پا و سرش را بریدند و پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را به رود دجله ریختند.این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.


دانلود کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم – نادر ابراهیمی
  • بازدید : (58)

دانلود کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم – نادر ابراهیمی

 

  • نويسنده: نادر ابراهیمی
  • راوي:لاله هَفشِجانی

Chehel Nameh 214x300 دانلود کتاب صوتی چهل نامه ی کوتاه به همسرم   نادر ابراهیمی

راوی: لاله         زمان کل: ۳ ساعت و ۸ دقیقه

نادر ابراهیمی کتاب چهل نامه ی کوتاه به همسرم را زمانی نوشته است که به تمرین خطاطی می پرداخته است. چنانچه خودش در آغاز کتاب چنین می نویسد: آن روزها که تازه تمرین خطاطی را شروع کرده بودم، حدود سال های ۶۳-۶۵، به هنگام نوشتن، در تنهایی – در فضایی که بوی تلخ مرکب ایرانی در آن می پیچید و صدای سنتی قلم نی، تسکین دهنده ی خاطرم می شد که گرد ملالی چون غبار بسیار نرم بر کل آن نشسته بود – غالبا به یاد همسرم می افتادم – که او نیز همچون من و شاید نه همچون من اما به شکلی، گهگاه و بیش از گهگاه، دلگرفتگی، قلبش را خاکستری رنگ می کرد – و می کوشیدم که به جستجو در به امید رسیدن به ریشه های گیاه بالنده و سرسخت اندوه، و دانستن اینکه این روینده ی بی پروا از چه چیزها تغذیه می کند، و شناختن شرایط رشد و دوامش آن را نابود کنم بل زیر سلطه و در اختیار بگیرم. پس، یکی از خوب ترین راه های رسیدن به این مقصود را در این دیدم که متن تمرین های خطاطی ام را تا آنجا که مقدور باشد اختصاص دهم به نامه ی کوتاهی به همسرم. . . این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.


دانلود کتاب صوتی دستان و سیمرغ – بازنویسی بهنام بزرگمهر
  • بازدید : (62)

دانلود کتاب صوتی دستان و سیمرغ – بازنویسی بهنام بزرگمهر

 

  • نويسنده: بهنام بزرگمهر
  • راوي:بهنام بزرگمهر

mini2 دانلود کتاب صوتی دستان و سیمرغ   بازنویسی بهنام بزرگمهر

با اجرای بسیار زیبای بهنام بزرگمهر

آنچه ایران و ایرانی را از پس سده های پر فراز و نشیب نگاه داشته است، تنها و تنها اسطوره های بسیار زیبا و پر از راز و رمز آن بوده است. تمدنهای بسیاری در درازای تاریخ بوجود آمدند که امروزه تنها نام آنها در صفحات تاریخ است. در این میان، ملتهایی مانده اند که اسطوره هایشان را چون جان شیرین نگه داشته اند و نسل در نسل و سینه به سینه بازگو کرده اند. داستان دستان و سمیرغ یا همان زال و سیمرغ از داستان های شاهنامه، یکی از همین داستانهای اسطوره ای ایرانیان است. این آوانامه، بازنویسی از شاهنامه است به نثر روان برای رده سنی کودک و نوجوان.  سام جهان پهلوان دارای فرزندی سپیدموی می شود در کوه رهایش می کند و سیمرغ آن را می یابد و …این داستان شنیداری ست. اگر دوستان هنرمند نقاش و طراحی هستند که علاقه به داستانهای شاهنامه دارند، تنها با کشیدن چند صحنه می توان این آوانامه شنیداری را به داستانی شنیداری و دیداری تبدیل کرد و در اختیار فرزندان این سرزمین گذاشت که تاثیرش بسیار بیشتر از داستان شنیداری است. این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.


دانلود کتاب صوتی بی بال پریدن – قیصر امین پور
  • بازدید : (66)

دانلود کتاب صوتی بی بال پریدن – قیصر امین پور

 

  • نويسنده: قیصر امین پور
  • راوي:مریم طالبی

mini1 دانلود کتاب صوتی بی بال پریدن   قیصر امین پور

با اجرای بسیار زیبای مریم طالبی

زمان کل: ۵۸ دقیقه

پشت جلد: این کتاب، مجموعه ای است از یازده قطعه نثر ادبی، که با بهره گیری از طنز و نگاهی شاعرانه، به مسایل اجتماعی پرداخته است. کتاب حاضر به لحاظ تلفیق موثر نثر و شعر، اثری متفاوت به شمار می رود. از متن کتاب: بعضی از آدم ها خط خوردگی دارند و بعضی از آدم ها غلط چاپی دارند. بعضی از آدم ها زیادی غلط دارند و بعضی غلط های زیادی! این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید. 

آرش کمانگیر – سیاوش کسرائی
  • بازدید : (66)

آرش کمانگیر – سیاوش کسرائی

 

  • نويسنده: سیاوش کسرائی
  • راوي:میلاد محمدی پور

 

Arash e Kamangir Siavash Kasraee آرش کمانگیر   سیاوش کسرائی

زمان کل: ۲۹ دقیقه       با اجرای بسیار زیبای میلاد محمدی پور

مجموعه ی حاضر اجرای صوتی شعر «آرش کمانگیر» سروده ی مشهور سیاوش کسرائی می باشد که توسط میلاد محمدی پور اجرا شده است. در ادامه می توانید این مجموعه را دانلود کنید.


دانلود کتاب صوتی تهران قدیم – ناصر نجمی
  • بازدید : (66)

دانلود کتاب صوتی تهران قدیم – ناصر نجمی

 

 

  • نويسنده: ناصر نجمی
  • راوي:جواد شهبازی

 

 Tehran%20e%20Ghadim دانلود کتاب صوتی تهران قدیم   ناصر نجمی

 

تهیه کننده: فرید حسینی         زمان کل: ۶ ساعت

 

این‌ کتاب‌ جذاب‌ و مصور در باره‌ تاریخ‌ تهران‌ از جمله‌ مطالب‌ و موضوعات‌ زیر را در بر می‌گیرد: تهران‌ چگونه‌ تهران‌ شد؛ تهران‌ به‌ روایت‌ بیگانگان‌؛ توپخانه‌، مرکز تهران‌؛ شمس‌العماره‌ و ماجراهایش‌؛ ارگ‌ سلطنتی‌ و ویژگی‌هایش‌؛ گوشه‌های‌ از زندگی‌ مردم‌ طهران‌؛ پوشاک‌ مردم‌ طهران‌؛ از کجاوه‌ و پالکی‌ تا ماشین‌ دودی‌ و اتومبیل‌؛ طب‌ و درمان‌ در تهران‌ قدیم‌؛ تفریحات‌ و سرگرمی‌های‌ مردم‌ تهران‌ و … این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.


دانلود کتاب صوتی هزار خورشید تابان – خالد حسینی
  • بازدید : (83)

دانلود کتاب صوتی هزار خورشید تابان – خالد حسینی

 

  • نويسنده: خالد حسینی
  • مترجم: مهدی غبرائی
  • راوي:آناهیتا

1951Hezar Korshide Taban دانلود کتاب صوتی هزار خورشید تابان   خالد حسینی

راوی: آناهیتا       زمان کل: ۱۲ ساعت  ۵۷ دقیقه

همانند بادبادک باز نویسنده روایت و داستان‌پردازی عمدتا خطی و سرراستی دارد ، شیوه‌ای از نویسندگی که در عین سادگی به سبب مهارت خالد حسینی ،چیزی از زیبایی نوشتار ، نمی‌کاهد. داستان رمان هزار خورشید درخشان درباره دو زن بهنام مریم و لیلا است. مریم دختر نامشروع یک بازرگان افغانی است که تا ۱۵ سالگی به همراه مادر ، جدا ازپدرش از زندگی می‌کند ، مرگ مادر باعث می‌شود که پدرش وادار شود مدتی کوتاه او را در جمع خانواده «واقعی» خود بپذیرد ، ولی در نهایت پدر مجبور می‌شود که برای حفظ آبرو ، دختر را به ازدواج یک مرد مسن و خشن اهل کابل دربیاورد لیلا ، اما ، دختری کاملا متفاوت است ، او دختر باهوش یک روشنفکر افغانی است. دست سرنوشت باعث می‌شود که این دو زن با هم هم‌خانه شوند ، روابط خصمانه ابتدایی آنها ،مبدل به رابطه‌ای دوستانه می‌شود که در انتها بیشتر شبیه رابطه یک مادر و دختر می‌شود… این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.


دانلود کتاب صوتی سقراط مجروح – برتولت برشت
  • بازدید : (81)

دانلود کتاب صوتی سقراط مجروح – برتولت برشت

 

  • نويسنده: برتولت برشت
  • مترجم: هوشنگ ازبیجاری
  • راوي:الهه دزیانیان

62251 دانلود کتاب صوتی سقراط مجروح   برتولت برشت

با اجرای بسیار زیبای الهه دزیانیان       زمان کل: ۱ ساعت و ۵۱ دقیقه

 برتولت برشت (۱۹۵۶ ـ ۱۸۹۸) در داستان کوتاه سقراطِ مجروح دیدگاه و نظرهاى همیشگى‏اش را دنبال مى‏کند: جنگ چیزى جز نوعى کسب و کار در خدمت مصالح عدّه‏اى خاص نیست؛ قهرمان‏بودن هم شغلى است مانند همه مشاغل دیگر ـــ نجاّر، پینه‏دوز، قابله، نانوا، ریاضیدان ــــ که چون براى خدمات آنها تقاضا وجود دارد لاجرم عَرضه‏اى نیز در کار خواهد بود. به نظر برشت، پیروزى در میدان نبرد به همان اندازه به شجاعت فرد بستگى دارد که به تأثیر عواملى از قبیل جویدن پیاز در افزایشِ دلاورى‏اش. اما آنچه در نهایت تعیین مى‏کند چه کسى تاج قهرمانى بر سر مى‏گذارد، هم بخت و تصادف، و هم این واقعیت است که افراد در رقابت براى پیشى‏گرفتن از دیگران گاه ناچارند براى از میدان به‏درکردنِ رقیبانِ خطرناک، به قهرمان‏شدنِ بى‏ربطترین آدم رضایت بدهند. داستان در چندین سطح و لایه روایت مى‏شود: در سطح روان‏شناسىِ اجتماعى (کسب‏وکارِ پرورشِ قهرمان)، جامعه‏شناسى (فرمانده، زیر فشار افکار عمومى، حاضر است به پینه‏دوزِ فیلسوف تاج گل بدهد تا خودش زخم‏زبان نشنود و جماعت‏بگذارند ریاستش را بکند)، و روان‏شناسىِ فردى (سقراط دست به تلاشى ناموفق براى فریب خویش مى‏زند، اما سرانجام درمى‏یابد که زیانهاى حتمىِ این کار بیش از عواید احتمالى آن است: خوارشدن در چشم همسر بدخو اما خوشدل، در برابر چند دقیقه غریوِ تحسین مردمِ خوشخو اما بددل). سقراط را علم و فلسفه از افتادن در دام تزویر و ریا نجات نمى‏دهد؛ رودربایستى در برابر همسرش، و این نگرانى که از این پس ناچار شود مدام نقش بازى کند و دست‏کم دو شخصیت داشته باشد، نجاتش مى‏دهد. توصیف صحنه نبردى کوتاه که در مِه آغاز مى‏شود، در مِه پایان مى‏یابد و هیچ کس به درستى نمى‏داند واقعاً چه گذشت و چه کسى چه کرد اما مدتها براى آن جشن مى‏گیرند و در ستایش خویش کاغذ سیاه مى‏کنند، در عین غرابت و مسخرگى، تصویرپردازىِ کم‏نظیر و تکان‏دهنده‏اى است از نبرد و خونریزى، از غرایز اصیلِ انسانى (ترس و گریز) در برابر رفتارهاى مصنوعى و عاریتى (تهور و ستیز)، و از میل طبیعى انسان به دورشدن از صحنه‏هاى دردآور و پرهیز از اعمال عبث و تحمیلى: سردار مى‏تواند از مهلکه دور بماند چون سوار است، اما نفرات پیاده و مردم عادى براى تحمل منظره دهشت‏آور پرواز میله آهنى (که در قاموس قهرمانیگرى به آن نیزه مى‏گویند) به چنان مقادیر عظیمى پیاز احتیاج دارند که ممکن است در همه‌ بازارِ تره‏بار یافت نشود. این کتاب صوتی را می توانید در ادامه دانلود کنید.


ليست صفحات
تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد